دسترسی‌های پنل مدیریت

توسط
image_pdfimage_print

دسترسی‌های مربوط به پنل مدیریت عبارتند از:

مشاهده داشبورد:

با داشتن این دسترسی، کاربر قادر به مشاهده تمامی اطلاعات موجود در داشبورد سازمان خواهد بود. بدیهی است که دسترسی به سایر صفحاتی که از طریق داشبورد به آنها لینک وجود دارد، ‌مشمول این دسترسی نبوده و برای هر صفحه باید دسترسی جداگانه مربوط به آن صفحه‌ها نیز وجود داشته باشد.

قبل از دادن هر کدام از دسترسی‌های مربوط به پنل مدیریت به یک کاربر، باید دسترسی «مشاهده داشبورد» را به وی داده باشید. در غیر این صورت، کاربر قادر به امکان مربوطه دسترسی نخواهد داشت.

مشاهده گزارش‌ها:

با داشتن این دسترسی، کاربر قادر به مشاهده صفحه گزارش‌های دوره‌ای سازمان خواهد بود.

دسترسی به فایل‌های سازمانی:

کاربر دارای این دسترسی قادر به دسترسی به تمامی اطلاعات موجود بر روی حساب ابری سازمان (تمامی داده‌های تمامی دستگاه‌های همه کاربران سازمان) خواهد بود.

این دسترسی مهم‌ترین دسترسی ابرینو سازمانی بوده و در صورت اعطای آن به یک کاربر، امکان دسترسی به تمامی اطلاعات سازمان به وی داده‌ شده است. لذا، در دادن این دسترسی باید تمامی جوانب احتیاط در نظر گرفته شود. با توجه به اهمیت موضوع، تعداد کاربرانی که دارای این دسترسی هستند، در داشبورد همیشه نمایش داده می‌شود.

مشاهده پروفایل سازمان:

با داشتن این دسترسی، کاربر قادر به مشاهده بخش پروفایل سازمان خواهد بود، ولی امکان ویرایش آنها را نخواهد داشت. مشخصات سازمان و طرح مورد استفاده اطلاعاتی هستند که به واسطه داشتن این دسترسی توسط کاربر قابل مشاهده خواهند بود.

مدیریت پروفایل سازمان:

با داشتن این دسترسی، کاربر قادر خواهد بود پروفایل سازمان را تغییر دهد. مشخصات سازمان و تمدید طرح مورد استفاده مواردی هستند که با این دسترسی قابل تغییر هستند.

مدیریت کاربران:

با داشتن این دسترسی، کاربر می‌تواند لیست کاربران و جزئیات مربوط به هر کاربر را مشاهده کرده و یا لیست کامل کاربران سازمانی را برون‌ریزی کند.

ویرایش کاربران:

در صورت داشتن این دسترسی، کاربر قادر به ویرایش کاربران (ویرایش مشخصات فردی، تغییر نقش و بازنشانی رمز عبور) و افزودن کاربران جدید (به صورت تکی یا از طریق درون‌ریزی) خواهد بود.

برای اینکه کاربر بتواند از این دسترسی استفاده کند، باید دسترسی‌ «مدیریت کاربران» را نیز از قبل داشته باشد.

نکته مهم: با داشتن این دسترسی،‌کاربر قادر خواهد بود دسترسی کاربران فعلی یا جدید را تا سطح دسترسی خود ارتقا دهد. به دلایل امنیتی، هیچ کاربری قادر نیست دسترسی خود را بالاتر برده، کاربری با دسترسی بالاتر از دسترسی خود ایجاد کرده یا دسترسی کاربری را به بالاتر از دسترسی خود تغییر دهد.

مدیریت نقش‌ها:

با داشتن این دسترسی، کاربر قادر خواهد بود نقش جدید (با انواع دسترسی‌های دلخواه) ایجاد کرده یا دسترسی‌های مربوط به نقش‌های موجود را تغییر دهد.

نکته مهم: این دسترسی یکی از مهم‌ترین دسترسی‌های ابرینو است، چرا که با داشتن این دسترسی می‌توان دسترسی‌های مربوط به سایر کاربران را تغییر داد، که این موضوع نیز به نوبه خود تمامی نظارت‌ها و کنترل‌های سازمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لذا، در ارائه این دسترسی به کاربران نهایت دقت و احتیاط را به خرج دهید.

مدیریت درخواست‌ها:

در صورت عدم ارائه برخی‌ از دسترسی‌ها، درخواست کاربران برای انجام عملیات‌های مرتبط با آنها به مدیر شبکه سازمان ارجاع می‌شود تا مورد به مورد در خصوص آنها تصمیم‌گیری کند. تقاضای «افزودن دستگاه جدید» به ابرینو، «اضافه /حذف کردن یک پوشه برای همگام‌سازی» و «بازگردانی اطلاعات گوشی» موجود در یکی از پشتیبان‌های قبلی، عملیات‌هایی هستند که اگر کاربر اجازه انجام آنها را نداشته باشد، درخواست انجام آنها برای تصمیم‌گیری به مدیر شبکه ارجاع می‌شود. مدیر شبکه می‌تواند با دادن دسترسی «مدیریت درخواست‌ها»، کاربر دیگری را مسوول رسیدگی به این درخواست‌ها بکند.

نکته مهم: از آنجایی که تمامی عملیات‌های موضوع درخواست با فعالیت‌های مهمی مرتبطند که ممکن است باعث دسترسی‌های ناخواسته به داده‌های سازمان شود، بر روی دادن این دسترسی به کاربران حساسیت‌های ویژه داشته باشید. پیشنهاد می‌‌شود قبل از دادن این دسترسی به هر کدام از کاربران، دسترسی‌ها مربوط به «افزودن دستگاه»،‌ «افزودن/حذف پوشه همگام‌سازی» و «بازیابی اطلاعات گوشی» را به دقت مطالعه کنید. چرا که با دادن این دسترسی، در واقع تصمیم‌گیری در خصوص انجام این فعالیت‌ها توسط کاربران غیرمجاز را واگذار کرده‌اید.

مدیریت هشدارها:

در ابرینو امکان تعریف شرایطی وجود دارد که اگر آن شرایط رخ داد، به صورت خودکار رخداد آن شرایط به ایمیل مشخصی اطلاع داده شود. با داشتن این دسترسی، کاربر امکان تعریف هشدارهای مختلف را خواهد داشت. برای اطلاع در خصوص انواع هشدارهای قابل تعریف، لطفا بخش «هشدارها /رخدادها» را مشاهده نمائید.

تغییر تنظیمات:

با داشتن این دسترسی، کاربر قادر خواهد بود تنظیمات سازمان را تغییر دهد. مشخصات کاربری سازمان، تعیین یا تغییر IPهای تعیین شده به عنوان IPهای داخلی سازمان و همچنین تعریف دسته‌های IP جهت تخصیص اجازه دسترسی از آنها به نقش‌های مختلف مواردی هستند که با این دسترسی قابل تغییر هستند.

نکته مهم: در صورت افزودن IPهای خاصی به عنوان IPهای داخلی سازمان، تمامی کاربران از آن IPها قادر به اتصال به حساب ابرینوی خود خواهند بود، که این موضوع می‌تواند منجر به برخی سوء استفاده‌ها شود. لذا در ارائه این دسترسی به کاربران، حتما این موضوع را مد نظر داشته باشید.

مدیریت دستگاه‌ها:

با داشتن این دسترسی، کاربر قادر خواهد بود تا اطلاعات مربوط به دستگاه‌های کاربران و وضعیت همگام‌سازی اطلاعات آنها را مشاهده کرده و یا اقدام به مسدود کردن دسترسی دستگاه‌های مورد نظر نماید.

بروزرسانی: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷