مقدمه

توسط
image_pdfimage_print

در نسخه سازمانی ابرینو، کاربران سازمان از همان نرم‌افزارها و خدماتی بهره می‌برند که در نسخه کاربران خانگی وجود دارد، با این تفاوت که امکانات و دسترسی‌های آنها به صورت کامل تحت مدیریت مدیر شبکه سازمان است. مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه سازمانی عبارتند از:

  • پنل مدیریت قدرتمند: با ثبت‌نام سازمان در ابرینو، پنلی در اختیار مدیر شبکه سازمان قرار داده می‌شود که وی را قادر می‌سازد تا با انعطاف‌پذیری بالا نسبت به تعریف کاربران، امکانات و قابلیت‌ها و همچنین مدیریت و نظارت بر فرآیندها اقدام کند.
  • پشتیبان‌گیری از اطلاعات سرورها: در ابرینو سازمانی علاوه بر امکان پشتیبان‌گیری از اطلاعات دستگاه‌های متنوع کاربران، قابلیت پشتیبان‌گیری از اطلاعات ارزشمند موجود بر روی سرورهای سازمان نیز فراهم شده است.
  • سرورهای اختصاصی: در ابرینو سازمانی، امکان استقرار سرورهای ذخیره‌سازی اطلاعات یا تمامی سرورهای ابرینو، در داخل مراکز داده اختصاصی سازمان‌های بزرگ یا سازمان‌های دارای اطلاعات حساس وجود دارد.

برای شروع استفاده از خدمات ابرینو در یک سازمان، فعالیت‌های زیر می‌بایست انجام شود:

  1. ثبت سازمان در ابرینو؛
  2. [اختیاری] راه‌اندازی سرور هیبریدی، در صورت تمایل به نگهداری اطلاعات سازمان در مرکز داده اختصاصی؛
  3. نصب نرم‌افزار ویندوزی ابرینو بر روی دستگاه‌های کاربران (به صورت دستی یا به صورت یکجا از طریق Active Directory)؛
  4. تعریف نقش‌های مورد نظر در سازمان و تعیین دسترسی‌های مربوط به هر کدام از نقش‌ها؛
  5. تعریف کاربران سازمان (یا درون‌ریزی لیست کاربران)، و تعیین نقش‌های آنها؛
  6. ورود کاربران به نرم‌افزار ویندوزی ابرینو از طریق اطلاعات حساب کاربری ایمیل شده برای آنها در گام پیشین؛
  7. تعیین پوشه‌های مهم برای پشتیبان‌گیری توسط کاربران در نرم‌افزار ویندوزی ابرینو؛
  8. تعریف شرایط هشدار برای اطلاع یافتن مدیر شبکه از رویدادهای مهم در حساب ابرینوی سازمان؛
  9. آرامش خیال بابت اطمینان از امنیت داده‌ها!
بروزرسانی: ۲۰ مرداد ۱۳۹۷